https://www.dekaartendrukkerij.nl/service/

  • Deze webshop is gesloten
  • Lopende bestelling worden gewoon afgehandeld
  • Je account blijft intact
  • |
  • |
  • Registreren
Contact - Vraag en antwoord
Colorspace BV
Wijkersloot 20
3945 LE. Cothen
Tel: 0343 - 592149 (werkdagen van 08:30 - 17:00 uur)
E-mail:[email protected]

1 Veel gestelde vragen:
1.1 Meest gebruikte werkwijze kort
Heb je zelf al een ontwerp en wil je dat laten drukken dan kun je het best onderstaande werkwijze hanteren.

Je kunt bij ons de gratis papierwaaier aanvragen met alle papiersoorten van de website inclusief bedrukking. Zo kun je de kwaliteit beoordelen en een goede papierkeuze maken. Als je nog twijfelt kun je 1 of meerdere betaalde proefdrukken bestellen om je keuze definitief te bepalen. Als je het weet kun je de bestelling plaatsen en als laatste controle de gratis proefdruk laten maken. Zo weet je zeker dat alles wordt zoals je verwacht. 


Geboortekaartjes kun je het beste vooraf bestellen met de gratis proefdruk.
Zo weet je wat je kunt verwachten en als de baby geboren is hoef je alleen maar het definitieve bestand aan te leveren om je bestelling definitief te laten drukken. 
 
1.2 Hoe plaats ik een bestelling?
Uw winkelwagen vullen:
• Navigeer door te klikken naar het product van uw keuze in de webshop.
• Maak uw keuze in alle opties voor uw product.
• Plaats uw bestelling in uw winkelwagen.
• Ga verder met winkelen om ander producten toe te voegen of klik op bestelling afronden.
 
Uw gegevens:
U heeft de keuze om uw gegevens in te vullen zonder een account aan te maken. Wij raden u aan om een account aan te maken om de voortgang van uw bestelling te kunnen volgen
 
Verzendmethode:
Hier bepaalt u waar uw bestelling afgeleverd moet worden. Het gaat om een pakket drukwerk en kan dus ook op een PostNL ophaalpunt geleverd worden. 
 
Betaalmethode:
Hier kunt u bepalen hoe u de betaling wilt voldoen.
Let op: Betaling per bankoverschrijving levert altijd een vertraging op van soms enkele dagen.
Kies voor spoedbestellingen altijd voor iDEAL of Paypal. 
 
Bevestiging:
Op deze pagina komt u terecht na het afronden van uw bestelling.
Van hier uit kunt u naar de upload module om uw bestanden te uploaden.
 
Uploaden bestanden:
De laatste stap is het uploaden van uw bestanden. Vergeet daarbij niet uw ordernummer in te vullen.
U kunt uw bestanden ook later uoploaden via de link in uw bevestigingsmail.
 
Klik en klaar...
U bent nu klaar met het plaatsen van uw bestelling, binnen de afgesproken levertijd ontvangt u uw bestelling.
1.3 Hoe en wanneer moet ik mijn bestanden uploaden?
Zodra je je bestelling in je winkelwagentje hebt geplaatst volgen er nog 4 stappen om je bestelling af te ronden. Bij de laatste stap kom je op de bevestigingspagina waar zich de link bevindt naar de upload module om je bestanden te uploaden. Je kunt de uploadmodule ook via de link in je bevestigingsmail bereiken.
1.4 Hoe bestel ik een proefdruk?
Er zijn 2 manieren om een proefdruk te laten maken.

Zit je nog in de ontwerpfase en weet je nog niet helemaal zeker welke kaart het gaat worden dan kun je van je kaart gewoon 1 exemplaar bestellen als proefdruk. Van elke kaart die op de website wordt aangeboden, kun je 1 ex. bestellen als proefdruk. Voordeel hiervan is dat je exact weet hoe de kaart zal worden maar dat je verder nergens aan vast zit. Je kunt vervolgens nog besluiten om een andere papiersoort of afwerking te kiezen of zelfs je ontwerp volledig te veranderen. Ben je er vervolgens helemaal uit dan kun je je bestelling plaatsen.
Wij bieden  de unieke service om van je bestelling vooraf een gratis proefdruk te laten maken. Deze gratis proefdruk is een laatste controle van je bestelling om zeker te zijn dat alles wordt zoals je verwacht. De proefkaart wordt binnen 1 werkdag gemaakt en verzonden. Je kunt de ontvangen proefkaart beoordelen en eventueel nog de laatste aanpassingen aan je bestand doen alvorens je akkoord geeft om te drukken. Een reactie op de proefdruk en eventueel aanleveren van nieuwe bestanden doe je via het 
Reactieformulier proefdruk.

"let op: Je kunt na je proefdruk niet kosteloos je bestelling wijzigen. Dat betekent dat je niet zomaar de papiersoort, het formaat of het aantal kunt aanpassen. Hier zitten altijd kosten aan verbonden. Wees dus zeker van je keuze voordat je bestelt."

"Natuurlijk kun je wel gratis een aangepast bestand aanleveren om de definitieve oplage te laten drukken'
1.5 Hoe bestel ik foliedruk, spot lak of andere extra afwerking
Je kunt voor alle kaarten op de website extra afwerking als foliedruk, spot glanslak, rondhoeken, boorgaten en nog veel meer toevoegen. Je vindt deze extra afwerking onder dit menu: Extra afwerking.
De bedoeling is dat als je je bestelling kaarten in de winkelwagen hebt, je de extra afwerking hier aan toe kunt voegen. Dit doe je door deze als aparte bestelling er aan toe te voegen. Voor 100 kaarten met boorgat plaats je dus 100 kaarten in je winkelwagen en voegt daar het aanbrengen van 100 boorgaten aan toe (hier dus). Voor 100 enkele A6 kaarten + eenzijdig goudfolie bestel je dus 100 A6 kaarten en voegt daar 100 keer goudfolie aanbrengen aan toe (hier dus).

Het aanbrengen van foliedruk en spot glanslak kan op alle kaartformaten maar niet op alle papiersoorten.
Foliedrukken en spot glanslakken kan op: 

300 grs houtvrij wit sulfaatkarton
300 grs hagelwit natuurkarton
300 grs biotop naturelle
350 grs Revive 100% recycled
310 grs Grijskarton
300 grs Kraftliner

Al het drukwerk wordt voorafgaand aan het foliedrukken of spot glanslakken voorzien van een tweezijdig matlaminaat.
Als je tweezijdig foliedruk of spot glanslak wilt toepassen plaats je twee bestellingen hiervoor in je winkelwagen.
Één voor de buitenzijde en één voor de binnenzijde. 

1.6 Ik wil de proefdruk op een ander adres laten bezorgen?
Dat kan zeker. Bij het afleveradres kun je aangeven waar de definitieve kaarten geleverd moeten worden. Als je de proefdruk op een ander adres wilt laten bezorgen kun je dat in je winkelwagen, bij de opmerkingen kwijt. Je kunt daar gewoon het afleveradres voor de proefdruk opgeven, of aangeven dat de proefdruk op het factuuradres geleverd moet worden. Dan hoef je het adres dus niet apart te vermelden.
1.7 Ik heb de proefdruk ontvangen. En nu?
Als je je proefdruk hebt ontvangen en beoordeeld kun je 2 dingen doen. Als je tevreden bent kun je akkoord geven om de bestelling definitief te drukken en uit te leveren. Of je hebt je ontwerp aangepast en je wilt nieuwe bestanden aanleveren om de definitieve oplage te laten drukken.
In beide gevallen ga je naar het Reactieformulier voor de proefdruk. Hier kun je je reactie op de proefdruk geven of eventueel nieuwe bestanden aanleveren voor de definitieve druk.
1.8 Ik heb de gratis proefdruk ontvangen en wil nog een proefdruk laten maken? Kan dat?
Als je de gratis proefdruk van je bestelling hebt ontvangen kun je niet nog een gratis proefdruk laten maken. Als alternatief kun je wel  een betaalde proefdruk bestellen. Dit doe je door 1 ex. van je kaart op de website te bestellen. Je originele bestelling blijft zolang in de wacht tot je akkoord geeft en de nieuwe bestanden naar ons upload.
1.9 Ik heb mijn proefdruk ontvangen en wil nog wat wijzigen. Kan dat?
Dat kan zeker. Daar zijn de proefdrukken voor. Je kunt je bestand aanpassen en opnieuw naar ons uploaden. Dat kun je doen  via het Reactieformulier proefdruk. Wij zullen dan het aangepaste bestand gebruiken om de kaarten te drukken.
1.10 Hoe bestel ik meerdere versies van een kaart?
Heb je meerdere versies van bijvoorbeeld trouwkaarten of ansichtkaarten dan je kunt je die ook gewoon online bestellen. Je plaatst dan je bestelling van het totaal aantal van je kaarten en je kiest voor de optie "Meerdere ontwerpen voor deze kaart".  Bij het uploaden van je bestanden geef je duidelijk aan welke bestanden hoeveel keer gedrukt moeten worden. Er is geen limiet aan het aantal versies.
1.11 Ik wil mijn kaarten laten personaliseren/adresseren, kan dat?
Jazeker. Je hebt bij alle kaarten de optie om meerdere versies te bestellen. Deze optie kan ook gebruikt worden om de kaarten te personaliseren/adresseren. Bij het uploaden van je bestanden lever je ook een adressenbestand aan en je kunt een voorbeeld meesturen hoe je de adressering wilt hebben. Als je de adressering in een specifiek lettertype wilt moet je die ook mee leveren. Je ontvangt dan eerst een voorbeeld PDF van de adressering ter goedkeuring. Een voorbeeld adressenbestand kun je hier downloaden
1.12 Hoe lang is de levertijd?
Een normale levertijd is 3 werkdagen. Dat betekent dat je bestelling uiterlijk op de derde werkdag wordt verzonden. Je kunt ook een spoedbestelling plaatsen. Als je een spoedbestelling voor 12.00 uur plaatst wordt deze dezelfde dag gemaakt en verzonden.

"De productie en de levering van de kaarten is en blijft mensenwerk. Ondanks dat we er alles aan doen om je bestelling binnen de afgesproken tijd te leveren, kunt je hier geen rechten aan ontlenen. Wij vragen je begrip als door onvoorziene omstandigheden je bestelling een dagje later wordt geleverd."
1.13 Wat zijn de verzendkosten?
De standaard verzending binnen Nederland is gratis. Wil je de bestelling in het buitenland laten bezorgen of extra opties bij je bezorging, dan komen daar kosten bij. Welke kosten dat zijn kun je in je winkelwagen uitrekenen.
1.14 Ik wil mijn bestelling aanpassen of annuleren. Kan dat?
De gratis proefdruk is een service die wij bieden als laatste controle op het ontwerp van je kaart. Het is niet de bedoeling dat je daarna nog je bestelling wijzigt in een ander aantal of een andere papiersoort of afwerking. Het probleem is namelijk dat de bestelling al online is betaald en aanpassingen van de bestelling altijd administratieve kosten met zich meeneemt. Als je je bestelling toch wilt wijzigen rekenen wij 15,00 euro administratiekosten. In overleg wordt vervolgens gekeken op welke wijze de bestelling wordt aangepast. Je kunt je bestelling altijd annuleren. Je hoeft daar geen reden voor op te geven. Als je besluit je bestelling te annuleren wordt het betaalde bedrag, minus de kosten van een eventueel gemaakte proefdruk, teruggestort op je rekening.
1.15 Het formaat van mijn kaart staat er niet bij?
Het kan zijn dat je een ander formaat kaart wilt dan op de website wordt aangeboden. Meestal is er wel een kaart die qua formaat in de buurt komt. Als je ons een mailtje stuurt met de gegevens van je kaart dan zoeken wij uit welke kaart van de website hier mee overeen komt. Je kunt dan gewoon je bestelling plaatsen met de kaart die wij hebben aangegeven met de opmerking dat het om een afwijkend formaat gaat. Wij passen dan intern de bestelling aan en zorgen er voor dat je kaart gemaakt wordt zoals jij hebt aangegeven.
1.16 Hoe bestel ik geboortekaartjes als de baby nog niet geboren is?
Als je alle informatie definitief hebt en je geboortekaartje is klaar om gedrukt te worden dan kunt je de bestelling uitvoeren ook al is de baby nog niet geboren. Je kunt daarbij aangeven dat je eerst een proefdruk wilt en eventueel dat je de enveloppen vooraf geleverd wilt hebben. Vervolgens lever je een bestand aan waar nog niet de definitieve gegevens in staan. Wij maken dan de proefdruk en sturen de enveloppen op. Zodra de baby geboren is hoef je alleen nog maar het definitieve bestand met de juiste gegevens naar ons te uploaden. Wij zorgen er voor dat je geboortekaartjes netjes gedrukt en op tijd geleverd worden.
1.17 Ik wil een aantal bestellen boven de 500 ex. of wat niet in de staffel staat.
Je kunt alleen de aantallen bestellen die op de site aangegeven staan. De prijsverschillen tussen de verschillende aantallen zijn zo klein dat je het beste aan de veilige en dus hoge kant kunt bestellen.

Wil je een aantal boven de 500 ex. bestellen dan kies je voor de oplage: "500+ zelf invullen"
Vervolgens kun je onderin bij de bestelknop elk aantal invullen boven de 500 ex.
Als je op bestellen klikt zie je het totaalbedrag in je winkelwagen.
1.18 Ik wil het afleveradres wijzigen. Kan dat?
Ja dat kan. Stuur ons een mailtje, onder vermelding van je ordernummer, met daarin het nieuwe afleveradres. Wij zorgen dan dat het wordt aangepast.

Je kunt alleen van afleveradres wijzigen als dit in hetzelfde land is als opgegeven bij je bestelling.
Je kunt niet een Nederlands opgegeven afleveradres later wijzigen in een adres in België omdat hier extra kosten aan vertbonden zijn. 
1.19 Hoe weet ik of mijn bestelling is verzonden?
U wordt automatisch op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling, ook als de proefdruk wordt verzonden of als bijvoorbeeld uw bestnden niet in orde zijn. Zodra uw bestelling definitief wordt verzonden ontvang u van ons een mailtje. Hierin zit een link met een track&trace code zodat je de levering van het pakketje kunt volgen.
1.20 Wat doen jullie met met mijn persoonlijke gegevens?
De persoonlijke gegevens die u invult bij uw account zullen alleen gebruikt worden voor het uitvoeren van de bestelling, De gegevens worden opgeslagen op onze beveiligde servers en worden niet aan derden doorgegeven of voor commerciële doeleinden gebruikt, anders dan u heeft aangegeven in uw account.
1.21 Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaart?
Kaarten met envelop geschikt voor 1 postzegel:
• Alle enkele kaarten behalve A4 kaarten.
• Gevouwen kaarten A6 en carré 135 met en zonder laminaat

Kaarten met envelop geschikt voor 2 postzegels:
• Alle gevouwen kaarten carré 150 en 220
• Alle gevouwen kaarten A5, A4 en 210 x 200 mm
• De oud Hollandse kaart 140 x 190 mm

* Let op: Dit is een richtlijn. U kunt hier geen rechten aan ontlenen. U dient altijd zelf het totaal te wegen alvorens te frankeren.

• t/m 20 gram is 1 postzegel • 20 t/m 50 gram is 2 postzegels